2009/05/05

ماأجمل الاخلاص




مااجمل ان يعيش الانسان مخلصا لحبيبه ، لا ينساه ،صورته في خياله ، دائما معه.
ينظر اليها كل صباح عند يقظته ، تونسه في ليلته ..في وحدته فان كنت مخلصا فانت تحب.
وما كنت تنتظر حبيبك الا لصعوبة الموقف ، وماكنت تتركه الا لاشد الاسباب.
انت تنظر اليه وفي قلبك كلمة احبك ، وعلى شفتيكك كلمة اشتاق.
انت عندما تكون معه تشعر انك مشتاق اليه من الان قبل رحيلك عنه
اخلاصك له عندما يغيب وعندما ياتي من اسمى نبضات الحب التي تنبض من اجلكما
تشعرون بها لايشارككما هذه النبضة احد لانكما قلبان معا تنبضان معا
وما قد رحل حبيبي او بعد عني الا وقد قلت لن انساك وسانتظرك حتى القاك.
تؤلف له الشعر ..تشعر بالحنين والشوق والشجن
فان احببت نفسك فانت حينئذ توده معك
حبك له لن يزول ..
بحبك....

هناك 3 تعليقات:

  1. هو انتي ليه بعيده كده ومستحيله بالشكل ده
    فرحه حياتي ومرها ايامي بيكي عشتها
    انتي الحقيقه في دنيا غيري وانتي اللي دبت في حبها
    بقدر علي الناس كلها وببقي ادامك ضعيف ادام ايديكي ولا دوب ندا

    قلبي علي كفي افتحيه هتلاقي صورتك ساكنه فيه
    حتي وانا في قلبي المرار
    مبشوفش غيرك ليل نهار
    ياورده مغسوله بندي

    صافيه ورقيقه وطيبه وبعيده وانتي قريبه
    يامحيره كل القلوب بكتب غرامك ع الدروب
    وارسم ملامحك ع المدي

    هو انتي ليه بعيده كده

    بصحي علي صورتك وانام والاقكي ينساني الكلام
    ارسم امل يبقي سراب واحلم بفرح الاقاه عذاب

    عاشق انا قلبي ياعنيف ومصيري هوصلك اكيد والاقكي ياقمري البرئ
    لو حتي راح يخلص طريق والقي طريق غيره ابتدا
    والقي طريق غيره ابتدا
    والقي طريق غيره ابتدا
    @@ نص القلب @@

    ردحذف
  2. ملكتنى ملكتنى ملكتنى ملكتنى....بحبك يامجرم2:59 م, مايو 18, 2010

    في يوم وليلة خدنا حلاوت الحب كله
    في يوم وليلة انا وحبيبي دوبنا عمر الحب
    كله في يوم وليلة
    عمري ما شفته ولا قابلته وياما ياما شاغلني طيفه
    نسيت الدنيا وجريت عليه سبقني هوه وفتحلي ايديه
    لقينا روحنا في بحر شوق نزلنا نشرب ودينا
    فيه ومين يصدق يجري ده كله ونعيش سوا العمر كله
    في يوم وليلة
    ياللي كان طبعك على بالي وانا بتمناك مش حتصدق ايه كان حالي
    قبل ما القاك كنت بحسد كل فرحة اشوفها بين قلبين
    كنت اغير من يا همسة حلوه بين حبيبين
    ولما صحيت على حبك وشفت الدنيا من عندك
    باتمنى لو كل العشاق بيحبوا زي انا ما بحبك
    يا حبيبي كنت واحشني من غير ماشوفك وتشوفني
    والقدر الحلو اهو اللي جابني وجابك تقابلني
    اتارينا كنا تايهين ولفينا اجمل ايام ليالينا واحنا فيها لوحدينا
    ومين يصدق يصدق يجري ده كله ونعيش سوا العمر كله
    في يوم وليلة
    قالولي اهل الهوى يا ما في قلوب مجاريح
    وحبك انت وانا حيشفي كل جريح
    بيسألوني لو غبت عني او رحت عني اعمل ايه
    احب تاني
    مش ممكن اقدر تعرف يا روحي ما اقدرش ليه
    هو اللي زيك لو كان في زيك حد يحب عليه
    دي كل حاجه اتغيرت قدام عينيه
    وكل شيء في الدنيا حلو
    اقول وأي حاجه المسها تحلو في ايديه
    وده من ساعة حبك ماجه وسلم عليه
    يا حبيبي يا حبيبي كنت واحشني
    من غير ما اشوفك وتشوفني
    والقدر الحلو اهو جابني وجابك علشان تقابلني
    اتارينا كنا تايهين ولقينا اجمل ايام ليالينا
    واحنا فيها لوحدينا
    @@ابتدى عمرى الحلو فى حضنك وبس@@

    ردحذف
  3. حاسة انى بحلم3:11 م, مايو 18, 2010

    أغار من الهواء الذي تتنفسه..
    أود ان تتنفس فقط عبيري ...
    أغار من شعاع عينيك ...
    اود ان لا ترى بها غيري...
    أغار من النسمه التي تحرك شعرك ...
    أود ان أحركها انا بأصابعي ...
    أغار من الطعام عندما تأكله بأناملك...
    احب ان أطعمك أنا بيدي ....
    أنام بجانبك .. احس ان انفاسك تناديني ...
    اقترب منك .. رويدا ..رويدا لأتوسد ذراعك..
    أحس بالامان معك .. أحبك .. نعم لقد أحببتك ..
    .انت شمسي...انت نوري ...انت حياتي كلها.
    .احببت كل لحظاتنا التي جمعتنا مع بعضنا.
    .أحب لقاؤك ..أحب قربك ..
    أحب همسك في أذني ..أحب نظره عينيك ..
    لأعرف قدر حبي بهما ..حبيبي ادنو مني ..
    اقترب اكثر ..احس برعشه الحب .
    .اقترب لنلتحم..نكون جسدا واحدا ..تخرج التنهدات
    من قلبي كأسهم محمومه ..ألهبتها حمى الحب ..
    دعني اوصف لك شعوري عند الالتقاء بك..
    أتعرف السمكه اذا ابعدت عن البحر للحظات قليله..
    اتعرف لو اعدتها الى البحر ..ماهو شعورها؟..
    لقد عادت لها الحياه من جديد ..كما تعود لي الحياه والبهجه عند مجيئك ..
    فهل علمت الان لما اغار ...؟؟.
    .دعني حبيبي أغار كيفما اشاء ..فانا تسعدني الغيره عليك
    @@لو بحلم سبنى متصحنيش@@

    ردحذف